Meest gestelde vragen

1. Wat is het tarief voor schouwvegen en onderhoud verwarming?

Dit hangt af van waar u woont en hoeveel schouwen/ketels er op 1 adres moeten worden gereinigd. Contacteer ons voor een vrijblijvende offerte.

2. Hoe lang moet ik op voorhand een afspraak maken?

De wachttijd wordt bepaald door het seizoen. In de zomer hebt u sneller een afspraak dan in de winter; de wachttijden kunnen dan oplopen tot een maand. We raden u aan om (zeker in het stookseizoen) tijdig een afspraak te maken.

3.Hoe werkt het abonnementssysteem?

U krijgt jaarlijks of tweejaarlijks –naargelang het type onderhoud- een herinneringsbrief. Zo kan u niet vergeten dat het weer tijd is om een onderhoud te laten uitvoeren.

4.Wanneer is SMEETS het beste bereikbaar?

Onze techniekers werken alle dagen tijdens de kantooruren. Het bureel is het beste bereikbaar op maandag 9-11u, dinsdag 9-17u, woensdag 9-12u30, donderdag 9-18u en vrijdag 9-11u.
U mag steeds iets inspreken op het antwoordapparaat, wij bellen u zo snel mogelijk terug.

5. Hoelang duurt het schoorsteenvegen en hoe wordt dit gedaan?

Afhankelijk van hoe vuil de schouw is en de toegankelijkheid ervan, duurt dit normaal niet langer dan een uur. Voor de werkwijze KLIK HIER

EERSTE HULP BIJ PANNE MAZOUT


Mijn mazoutbrander springt niet aan.

De mazoutbrander reageert niet als de kamerthermostaat in vraag is.


Staat de brander in veiligheid ?

Brand het rode lampje op de brander = branderrelais
Ontgrendel de relais door op het 2de lampje te branden

De brander valt terug uit na enkele seconden in werking te zijn geweest

Hebt U nog genoeg mazout ?

Controleer het mazoutpeil in uw tank, soms blijft de mazoutmeter hangen op een hoger niveau dan aanwezig.
Probeer tot 3x te ontgrendelen, indien geen resultaat en toch voldoende mazout:
Bel ons

Geen display op mijn kamerthermostaat

Vervang de batterijen Indien geen verandering: Bel ons

Indien geen batterijen = kijk of de installatie in de kelder spanning heeft.
Indien geen spanning: controleer uw zekeringen

Mazoutbrander werkt maar de radiatoren worden niet warm.



EERSTE HULP BIJ PANNE GAS

Wel waakvlam maar gaat niet over naar grote vlam.

Ketel staat nog op zomerstand, zet hem op winterstand (sneeuwvlokje)
Ketel reageert niet op kamerthermostaat.
Controleer en vernieuw de batterijen in de kamerthermostaat.
Indien geen verandering: Bel ons

Geen display op mijn kamerthermostaat

Vervang de batterijen .
Indien geen batterijen: controleer of de installatie in de kelder spanning heeft.
Indien geen spanning: controleer uw zekeringen.

Schoorsteenvragen:

De rook komt terug binnen.

Is uw schoorsteen laatst nog gereinigd ?
Indien niet of langer dan 6 maanden: maak een afspraak om uw schoorsteen te laten reinigen.

De ruiten van de houtkachel/inbouwhaard worden abnormaal snel vuil maar verder werkt de kachel wel.

Brand regelmatig om het uur of om de 2uur even op het maximum vermogen van de kachel. (= zuurstoftoevoer volledig openzetten.) Indien kachel met thermostaat: op maximum temperatuur zetten.

Er zijn natte plekken op de muur van de schouw.

Dit kan een condensatieprobleem zijn door het plaatsen van een nieuw gastoestel.
Dit kan veroorzaakt worden door een verstropping in de schouw.
Contacteer ons voor een vrijblijvende offerte.

Staat uw vraag hier niet tussen?

Contacteer ons vrijblijvend voor een professioneel antwoord.

Website design by gemgraphic.be